Bakan Murat Kurum Londra’da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısına Katıldı

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “Türkiye olarak Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde şehircilikten afet yönetimine, yenilenebilir enerjiden Sıfır Atık’a, sanayi dönüşümünden dirençli altyapıya kadar birçok alanda önemli tecrübeler elde ettik. Ve elde ettiğimiz bu tecrübeyi COP31’in ortak aklına taşımak istiyoruz” dedi.

Bakan Murat Kurum Londra’da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısına Katıldı
A+
A-

Bakan Murat Kurum Londra’da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısına Katıldı

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında düzenlenen etkinliklerin ikinci gününde Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı’na katıldı. COP31 Başkanlığı ve Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) iş birliğiyle gerçekleştirilen toplantıya birçok ülke temsilcisi ve uluslararası kuruluş yetkilisi iştirak etti.

Toplantıda Uluslararası Enerji Ajansı İcra Direktörü Fatih Birol, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, COP29 ve COP30 başkanları ile COP32 Başkanı ve farklı ülkelerden bakanlar da yer aldı. Bakan Kurum, konuşmasında COP31 sürecinde IEA ile geliştirilen iş birliğinin önemine dikkat çekerek, iklim diplomasisinde ölçülebilir ve uygulanabilir yol haritalarının gerekliliğini vurguladı.

Kurum ayrıca elektrifikasyonun COP31’in temel yaklaşımı olduğunu belirterek, enerji dönüşümünün finansman, kalkınma ve şehirleşme süreçleriyle birlikte ele alınması gerektiğini ifade etti.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.