Bakanlıktan Enerji Tasarrufuna Teşvik: Karbon Salımını Azaltan İşletmelere Milyonluk Destek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından başlatılan destek programı ile spesifik enerji tüketimlerini veya karbon emisyon yoğunluğunu en çok azaltan sanayi tesisleri ve işletmelere, enerji faturalarının yüzde 30’u kadar hibe desteği sağlanacak.

Bakanlıktan Enerji Tasarrufuna Teşvik: Karbon Salımını Azaltan İşletmelere Milyonluk Destek
A+
A-

Bakanlıktan Enerji Tasarrufuna Teşvik: Karbon Salımını Azaltan İşletmelere Milyonluk Destek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji maliyetlerini azaltmak ve çevresel sürdürülebilirliği teşvik etmek amacıyla yeni bir hibe programı başlattı. Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı ile enerji tüketimini azaltan işletmelere önemli mali destek sağlanacak.

Yeni düzenleme kapsamında sanayi kuruluşları, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler; enerji yoğunluğu, spesifik enerji tüketimi veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmaları halinde enerji giderlerinin yüzde 30’u kadar hibe alabilecek.

Program çerçevesinde 2026 yılı için belirlenen azami destek tutarı 18 milyon 61 bin 775 TL olarak açıklandı. Başvuruların ise tamamen dijital ortamda, e-Devlet altyapısına entegre edilen Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden alınacağı bildirildi.

Öte yandan Türkiye’nin COP31’e ev sahipliği yapacak olması nedeniyle, bu yıl destek değerlendirmelerinde karbon emisyonunun azaltılması öncelikli kriter olacak. Bakanlık, yapılacak teknik değerlendirmelerin ardından karbon salımını en fazla düşüren sanayi sektöründeki 10 işletme ile ticari bina ve hizmet sektöründeki 10 işletmeyi belirleyecek.

Yetkililer, program sayesinde hem işletmelerin enerji maliyetlerinin düşürülmesinin hem de Türkiye’nin düşük karbonlu ekonomiye geçiş sürecinin hızlandırılmasının hedeflendiğini ifade etti.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.