Bakan Kurum: “COP31 sürecinde iş dünyasıyla birlikte uygulama dönemine giriyoruz”

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “COP, insanlık için ilerleme sağlayacak anlaşmaların ve ortaklıkların kurulacağı yerdir. Londra’dan Antalya’ya uzanan bu süreçte hedefimiz nettir: iklim hedeflerini yatırıma, teknolojiyi uygulamaya, finansmanı sahadaki projelere ve ortak iradeyi somut sonuçlara dönüştürmek” dedi.

Bakan Kurum: “COP31 sürecinde iş dünyasıyla birlikte uygulama dönemine giriyoruz”
A+
A-

Bakan Kurum: “COP31 sürecinde iş dünyasıyla birlikte uygulama dönemine giriyoruz”

İngiltere’de düzenlenen Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında konuşan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, COP31 sürecinde artık hedef belirleme aşamasından “uygulama ve sahada sonuç alma” dönemine geçildiğini söyledi.

TOBB tarafından düzenlenen COP31 İş Dünyası Forumu’nda konuşan Kurum, döngüsel ekonominin önemine dikkat çekerek, “Artık taahhütlerin değil, somut yatırım planlarının dönemi başladı. İş dünyası bu dönüşümün merkezinde olacak” ifadelerini kullandı. Türkiye’nin COP31 Başkanlığı’nı 196 ülke adına yürüttüğünü belirten Kurum, özel sektörün sürece aktif katılımının kritik olduğunu vurguladı.

Bakan Kurum ayrıca elektrifikasyon, atık yönetimi, dirençli şehirler ve yeşil sanayi dönüşümünün COP31’in ana başlıkları olduğunu belirterek, “İklim hedeflerini yatırıma ve teknolojiyi sahadaki projelere dönüştürmeliyiz” dedi.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.