Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda, uluslararası yatırımcılar ve finans dünyasının temsilcilerine Türkiye’nin enerji dönüşüm yol haritası ve yatırım planlarına ilişkin bir sunum yaptı. Türkiye’nin enerji dönüşümü için 2035 yılına kadar 200 milyar dolarlık bir yatırım hedeflediklerini belirten Bakan Bayraktar, “Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035’e kadar bu miktar gerekiyor” dedi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda Türkiye’nin enerji vizyonuna ilişkin kapsamlı açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi, Bloomberg ve Energy Shift Capital iş birliğiyle gerçekleştirilen programa Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum da katıldı.
Bakan Bayraktar, Türkiye’nin önceliğinin enerji arz güvenliği ve bağımsızlık olduğunu belirterek 2053 yılında “Net Sıfır Emisyon” hedefine ulaşmayı amaçladıklarını söyledi. Elektrifikasyonun enerji stratejisinin merkezinde yer aldığını vurgulayan Bayraktar, yenilenebilir enerji kurulu gücünün 126 gigavata yaklaştığını ve toplam kurulu güç içindeki payının yüzde 62’ye ulaştığını ifade etti.