FRANSA’DA EBOLA ŞÜPHESİ: KONGO DÖNÜŞÜ DOKTOR KARANTİNAYA ALINDI

Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, ülkedeki ilk Ebola vakasıyla temas ettiği düşünülen 5 kişinin tedbir amaçlı karantinaya alındığını bildirdi.

FRANSA’DA EBOLA ŞÜPHESİ: KONGO DÖNÜŞÜ DOKTOR KARANTİNAYA ALINDI
A+
A-

FRANSA’DA EBOLA ŞÜPHESİ: KONGO DÖNÜŞÜ DOKTOR KARANTİNAYA ALINDI

Fransa Sağlık Bakanı Stéphanie Rist, ülke basınına yaptığı açıklamada Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nden (KDC) dönen bir sağlık çalışanında Ebola virüsünün tespit edildiğini duyurdu.

Rist, vakaya ilişkin yaptığı değerlendirmede, söz konusu kişinin KDC’de insani yardım misyonunda görev yapan deneyimli bir doktor olduğunu belirtti. Doktorun uçuş öncesinde herhangi bir belirti göstermediğini vurgulayan Rist, bu nedenle virüsün uçak yolculuğu sırasında bulaşıcı bir risk oluşturmadığını ifade etti.

Ancak uçuş sırasında baş ağrısı şikâyeti yaşayan doktorun durumu kabin ekibine bildirdiği, uçak iniş yaptıktan sonra ise sağlık ekipleri tarafından hastaneye sevk edildiği açıklandı. Doktorun burada yapılan değerlendirmelerin ardından 21 günlük karantinaya alındığı bildirildi.

Sağlık Bakanlığı, olayın ardından temaslı takibi başlatıldığını ve uçakta doktorla yakın temasta bulunduğu değerlendirilen kişilerin de kontrol altına alındığını açıkladı.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.